جامبو پرکن قیر

کیان صنعت اولین تولید کننده سیستم های پرکن اتوماتیک و نیمه اتوماتیک جامبو برای قیر در ایران است که دانش فنی و نقشه های راهبردی برای تولید این تجهیزات را به صورت کامل در ایران بومی سازی و اجرا کرده است.

جامبو پرکن قیر

جامبو پرکن قیر

Jumbo Bitumen Filling

از آنجایی که بیشتر کشورهای وارد کننده قیر در گروه کشورهای توسعه یافته در دنیا دسته بندی می شوند اغلب قوانین سخت و پر نظمی برای کشورهای صادر کننده قیر وضع می کنند. به همین منظور کشورهای سمت صادر کننده علاوه بر داشتن قیر با کیفیت باید دارای سیستم های فوق العاده مناسب برای بسته بندی و همچنین حمل و نقل قیر را داشته باشند از دیرباز و تا پیش از تولید دستگاه جامبو پرکن قیر توسط مهندسین با تجربه ایران قیر داخل بشکه های فلزی و یزرگ بسته بندی و صادر می شده است.اما اکنون با توجه به برخی از دلایلی که به آن می پردازیم دیگر برای بشکه های فلزی در صنعت بسته بندی قیر، رقیب سر سخت و تازه نفسی پا به عرصه صادرات قیر گذاشته است به نام دستگاه پلی بگ قیر یا جامبو بگ قیر.

شرکت کیان صنعت اولین طراح و سازنده دستگاههای پرکن پلی بگ قیر و یا جامبو پر کن قیر در ایران

مزایای استفاده از پلی بگ یا جامبو بگ قیرنسبت به بشکه های فلزی در بسته بندی و صادرات قیر

  • کاهش هزینه ها و قیمت در بسته بندی قیر (بنا به علت عدم استفاده از آهن و جایگزینیه مناسب آن با پلی پرو پیلن)
  • در هر مرحله باعث افزایش حجم باربری شده و افزایش سود آوری و بهره برداری تجارت قیر را به همراه دارد
  • به دلیل کاهش دما در نوع بسته بندی کیفیت بالاتر خواهید داشت
  • کاهش مصرف انرژی برای مرحله بارگیری و تخلیه قیر ( در زمان استفاده از بشکه کشور مقصد برای تخلیه به اجبار از حرارت استفاده می کرد ، ولی در شیوه بسته بندی قیر داخل پلی بگ یا جامبو بگ قیر، کل قیر به همراه بسته بندی را ذوب می کنند )
  • افزایش سرعت و روند بارگیری قیر و حمل و نقل همچنین مرحله تخلیه
  • تمیزی محل کار چه در کشور مبدا و  چه در کشور مقصد

انواع پر کن های پلی بگ قیر

  • سیستم های پرکن قیر ۱۰۰۰ کیلوگرمی با دو شیر و یا همان دو نازل دارای ظرفیت ۱۰ تن در یک ساعت
  • سیستم پلی بگ ۳۰۰ کیلوگرمی دارای ۴ شیر و ظرفیت بسته بندی ۱۰ تن در ساعت

ویژگی های جامبو پر کن قیر در شبکه – کیسه های جامبو و کارتن به صورت وزنی کنترل شده

  • پروسه کنترل دما به هنگام خروج از نازل
  • امکان تنظیم وزن به صورت پارامترهای دیجیتال
  • قابلیت پرکردن کیسه ها تا وزن ۵۰۰ کیلوگرم و بیشتر
  • کنترل خط با استفاده از PLC

پس از جایگذاری کردن کیسه های جامبو داخل دستگاه و زدن دکمه استارت به عموان شروع کار دریچه های نازل خروجی باز شده و دو کیسه هزار کیلویی به صورت یکجا و همزمان شروع به پر شدن قیر می کنند. پس از این که  وزن هر کیسه به مقدار تعیین شده برای آن رسید ابتدا دریچه نازل بسته شده و دریچه مدار سیرکولار فعال و قیر تا زمان شروع مجدد یا استارد بعدی  در مدار مربوط به بازگشت به چرخش درخواهد آمد.

درتمام طول کار دستگاه جامبو پرکن قیر و عمل پرشدن دو پارامتر دما و فشار کنترل خواهد شد، چنانچه فشار بیش از حد شود فرمانی مبنی بر کاهش دادن سرعت کار پمپ به اینورتر مربوط به آن قسمت ارسال می شود همچنین در صورت خارج شدن دما از بازه ۸۰ تا ۱۲۰ درجه سانتی گراد فرمان هایی که لازم است به گرمکن متصل به لوله های بخش ارسال می شود.

توضیحات فوق شرح مختصری از عملکرد سیستم پرکن جامبو بگ ۱۰۰۰کیلویی می باشد. درسیستم پرکن پلی بگ ۳۰۰ کیلویی با همین روش ۴ کیسه به صورت همزمان پر می شوند.

پرکن اتوماتیک و نیمه اتوماتیک قیر در جامبو بگ

Auto & Semi-Auto Jumbo Filling Machines

مجموعه سیستم های پرکن در داخل کشور به صورت نیمه اتوماتیک تولید می شوند، اما در کیان صنعت موفق شده ایم تجهیزات را به مراحلی نزدیک کنیم که همه پروسه به صورت اتوماتیک قابل اجرا باشد، همین طور در زمان بارگیری و خروجی محصول محاسبات و لاگ کردن اطلاعات بارگیری و حتی کدگزاری روی خروجی کارخانه به صورت اتوماتیک انجام شود تا در آینده قابل گزارش گیری باشد.

اولین و بزرگترین تولید کننده دستگاه های جامبو پر کن قیر در خاورمیانه

دستگاه های به روز و تکنولوژی منحصر به فرد در جامبو پر کن قیر